Onze service
DNA ontdekken
Marketing strategie
Campagne
Brandbook
Concept ontwikkeling

Legemaat van Elst

Op zoek naar het DNA van Legemaat van Elst

Al sinds 1921 realiseert aannemersbedrijf Legemaat van Elst uiteenlopende bouw- en restauratieprojecten van topkwaliteit. Time flies when you’re working hard, en in alle drukte heeft Legemaat van Elst nooit echt naar binnen gekeken. Maar voor een bedrijf met zo’n statuur is een sterke brand identity onmisbaar. Daarom werden wij ingeschakeld met de vraag: help ons DNA te vinden en dit te vertalen naar een merkidentiteit die zowel voor ons eigen personeel als klanten goed te begrijpen is.

HET TAILOR-MADE VERHAAL
Om Legemaat van Elst echt goed te begrijpen deden we grondig onderzoek binnen de organisatie. We interviewden managers, werknemers en zelfs klanten. Ons doel was om méér dan een brand identity te creëren. We streefden naar een volledig onderbouwd verhaal dat helder verwoord wie Legemaat van Elst is, waarom ze doen wat ze doen, en wat je als klant kan verwachten.

Het maken van woonplezier
Het DNA van Legemaat van Elst vingen we in vier kernwaarden: vakmanschap, oog voor detail, verbinding en innovatie. Los van de specifieke diensten en producten, zagen we daarbij één overkoepelend doel dat het bedrijf altijd nastreeft: het maken van woonplezier. Hiermee stelt het de klant centraal, speelt in op zijn veranderende behoefte en probeert het dit te vertalen in een dynamisch dienstaanbod. Op basis van deze informatie wordt een zogenaamde ‘drie-eenheid’ gevormd tussen ‘Vakmanschap 2.0’, ‘Ontwikkeling’ en ‘Totale ontzorging’. Een bedrijfskern waarmee Legemaat van Elst een positieve ervaring voor de klant creëert tijdens het bouwproces. En absoluut woonplezier daarna.

Campagne ‘Mijn huis is een thuis’
De centrale boodschap ‘woonplezier’ vertaalden we door naar een aansprekende campagne. ‘Thuis’, is een woord dat bij iedereen levendige herinneringen, beelden en gevoelens oproept. We ervaren ons huis allemaal anders, maar één ding heeft iedereen gemeen: een huis wordt pas een thuis als je er écht woonplezier beleeft. Dit vormde dan ook de insteek voor de campagne ‘Mijn huis is een thuis’, inspelend op het gevoel dat woonplezier in vele vormen komt: een kantoor, speelplaats, rustoord, concertzaal of zelfs dansschool. Maar wat het ook is, Legemaat van Elst helpt je jouw woonplezier te bereiken. Naast de slogan ontwikkelden we direct een serie reclameposters, die de vele toepassingen van deze campagne lieten zien.

HET RESULTAAT
Van een aantal losse bedrijfskenmerken her en der verspreidt in de organisatie, ging Legemaat van Elst naar een eenduidige merkidentiteit, vastgelegd in een tweetal visueel aantrekkelijk brand books: één voor het eigen personeel en één voor klanten.
Dit geeft Legemaat van Elst een sterke marktpositie voor de komende jaren. Want pas als je zelf weet wie je bent, kun je echt succesvol zijn.

We don’t have all the answers.
Just the tireless curiosity to
pursue them.