Onze service
concept ontwikkeling
route to market
look & feel
schetsconcept
presentatie
marketing strategie

Royal Lemkes

Een plantenactie die ouderen uit hun isolement haalt.
Royal Lemkes is een 130 jaar oud familiebedrijf met een groen hart en een mooie missie: met planten een fijn leven en een mooiere wereld creëren. In lijn met deze missie, organiseert Royal Lemkes ieder jaar een goede doelen-actie voor supermarktketen Aldi.

Steeds verrassend, origineel én succesvol voor de dag komen kost nogal wat werk, tijd en creativiteit. Dan is het fijn als een partij je volledig kan ontzorgen. Vanuit Story Tailor doen wij dit op meerdere manieren. Eén daarvan is een laagdrempelige samenwerking, waarbij we in korte tijd en tegen een zeer scherp tarief ‘een goed idee’ bedenken, en dit direct uitwerken in een gelikte presentatie die de klant weer kan pitchen bij haar klant(en).

Precies hiervoor schakelde Royal Lemkes ons in met de vraag: ‘help ons met het opzetten van een goede doelen-actie die past bij Aldi en hetzelfde effect geeft als de actie van vorig jaar’.

HET TAILOR-MADE VERHAAL
Op zoek naar het DNA van Royal Lemkes vonden we een mooie link met het Nationaal Ouderfonds. Dit goede doel helpt ouderen vaker buiten te komen en meer mensen te ontmoeten. Belangrijk, want eenzaamheid en isolement vormen een groeiend probleem onder ouderen in Nederland.

De missies ‘Met planten een fijn leven’ en ‘Ouder worden doen we samen’ boden een originle invalshoek voor de activatie. Zo ontstond het idee voor een speciale actie-orchidee, waarbij een deel van verkoopprijs naar het Nationaal Ouderfonds zou gaan. De boodschap op de verpakking kwam daarbij van de ouderen zelf: ‘Geniet van deze prachtige geranium dan kunnen wij de bloemetjes buiten zetten.’ Zo kregen consumenten het gevoel dat zij direct konden bijdragen aan het uit isolement halen van ouderen.

Het idee werd uitgewerkt in een strakke presentatie. Met speelse animaties van ouderen gaven we de activatie een positief gevoel. Mock-ups van de verpakking en campagneposters brachten het concept tot leven, en lieten zien dat een actie omtrent eenzaamheid helemaal niet zwaar hoeft te zijn.

HET RESULTAAT
Het hele concept ontwikkelingsproces namen we uit handen.
Binnen 14 dagen kreeg Royal Lemkes een doordacht idee, volledig uitgewerkt in een strakke presentatie inclusief (packaging)design en campagnevoorbeelden.
Het enige wat Royal Lemkes hoefde te doen, was de auto instappen richting het hoofdkantoor van Aldi.

We don’t have all the answers.
Just the tireless curiosity to
pursue them.